keskiviikko 14. marraskuuta 2012

Eläimiä, palloja ja raitaa - kerhokuvaan paitaa!

 
No huomasimpas taas päivää ennen että 'kappas huomenna on kerhokuvaus'! ja vilkaisu neidin vaatevarastolle(ja pyykkikasaan) kertoi sen että olipa ruvettava ompelupuuhiin. Hyvin pikaisen kankaiden valikoimis-prosessin jälkeen käsiini jäi tämä ihana turkoosi eläin-trikoo jonka sain Tampereen ompeluseuran kangasvaihtareilla (kiitos Pinja!), olinkin jo odottanu inspiraatiota sille kankaalle. Oranssi pilkku-kangas on EK:sta ja hihojen raita-trikoo hamssuista, muistaakseni Harjun trikoita.
 
 

Kaavana tässä on OB:n Hoops (3/2012) johon sitten lisäsin vain nuo pitkät hihat lisäksi (eli molemmat hihat on ommeltu kiinni olkasaumaan ja yhdessä surautettu sivulta kiinni, mistä ei minun Eva-vanhukseni (saumuri) oikein tykännyt vaan teki mojovan loven kainalosaumaan, onneksi oli hieman ylimääräistä leveyttä niin sai korjattua tilanteen :) ). Tähän on tarkoitus surautella vielä pikkumekkonen tuosta raita trikoosta, kuvailen kun joskus saan sen tehtyä.

Tyytyväinen olen minä sekä käyttäjä :)
ja pitääpä vielä mainita että inspiraatio tähän paitaan löytyi Nuppuneulan blogista :)
(ja tulipa kokeiltua tähän uudenkarheata peitetikkikonettanikin! aivan poltteessa sillä huristelen... :D)


7 kommenttia:

  1. Vitsit kuin hieno niin ihanan raikkaat värit,oranssi on yks mun favorite :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kiitos kaikille! mä oon ihan hurahtanu tänä syksynä oranssiin, tuntuu ettei tarvi noita lankoja enää vaihdella koneissa ollenkaan :D

      Poista
  2. Kiva! Mä oon kans nyt tykästyny näihin tuplahihoihin. Niillä saa kivaa ilmettä paitoihin ja mekkoihin! :)

    VastaaPoista